VAATAMISED

Thursday, October 16, 2014

Rebaste ristimine 2014

Hommikul kell 7.30 kogunesid noored rebased aulasse, kus nendega viidi läbi hommikuvõimlemine ja kätte anti ka riided, mida päeva jooksul oli kohustuslik kanda. 
Iga vahetunni ajal toimus vastavalt kas väljas või sees mõni ülesande täitmine. Näiteks 3. Ja 4. Vahetunni veetsid noored kümnendikud värskes õhus
Veel mõned päevad enne ristimise algust pidid noored valmistama video, mille pealkiri oli ’’ Rebase elu Tallinna Lilleküla Gümnaasiumis’’. Tähtajaks oli 16.oktoober ja teada anti ülesandest juba 10. oktoobril.  Video pikkuseks oli 5-10 minutit


2. vahetunni ajal kogunesidki rebased ja abituriendid aulasse ja vaatasid mõlema klassi videoid. Võitjaks osutus see kord 10. R klass.

Rebased vaatamas koostatud videosid (JaneK)

Nagu eelpool mainitud, veedeti 3.vahetund õues. Ülesandeks oli teatejooks, mis koosnes omakorda kahest ülesandest. 1.ülesanne oli hoida pead vastu pulka, mis on ühe otsaga maas ja teine puudutab otsa esist ja sellises poosis keerutada 10 ringi, mis muutis nii mõnelgi jooksusammu väga segamini, siis joosta tormikiirusel umbes 10 meetri kaugusel oleva rõnga juurde. 2. Ülesanne oli teha ringi  sees 5 kükki ja siis tagasi joosta ning anda teatepulk järgmisele meeskonna kaaslasele.
 
Teatevõistlus (KätlinR)

Ka  4.vahetunnil  hingati karget kodumaa õhku.  See kord pidid noorukid otsima kinni seotud silmadega klotsi, juhendajateks olid oma klassi liikmed. 
5.vahetunni ajal said näljased rebased oma kõhud täis süüa, et järgmisel ülesandel oleks mõte värske ja keha valmis.


6. vahetund veedeti juba siseruumides, nimelt võimlas. Klassikaaslastel olid käed paari kaupa kokku teibitud ning mängiti korvpalli. Ülesanne oli keeruline ja nõudis kahe inimese vahelist koostööd. Lõpuks jäi seis 2-2.

Paarilisega korvpallimäng (JaneK)


Rõõm järjekordse punkti üle (JaneK)

Kuna  10.B klassil lõppes koolipäev 6.tunniga siis nende päev rebasena jätkus aulas, mängides erinevaid mänge. Näiteks limbot, mille võitis Reimo 10.B klassist.  

Rebane Reimo liikumas võidu poole (JaneK)

Huvitav mäng oli ka laulu ümisemine, kus ühele õpilasele pannakse pähe kõrvaklapid, millest kostub ainult temale muusika ning ta peab seda ümisema ja klassikaaslased peavad loo ära arvama. Võis ka laulda, mis tegi ülesanne mõnevõrra kergemaks.  Mängiti ka toolimängu, kus muusika saatel tuleb käia ümber toolide ja muusika katkedes tuleb leida endale kiiresti ringist tool, kes hiljaks jääb, see ilma on. Selle mängu võitis Kõue 10.B klassist. 
Rebased jahtimas viimast tooli (JaneK)

Ka mängudes esineb viperusi (JaneK)

Kui  10.R klassil tunnid läbi said, kogunesid kõik aulasse, kust algas orienteerumine. Õpilased jagati gruppidesse ning erinevad grupid liikusid erinevatesse punktidesse, seega punktide läbimise järjekord oli igal grupil erinev.
Punkte oli kokku kaheksa.

Esimeses punktis pidid meeskonnad lahendama matemaatika ülesandeid, kasutamata kalkulaatorit või muud abivahendit.  Punkt asus raamatukogu juures, kuid mõni rühm arvas, et raamatukogus ja suure tuhinaga kihutati punktist mööda.

Rebased lahendamas matemaatika ülesannet (JaneK)

Teises punktis  murti pead nuputamisharjutuse kallal.  Paberile oli kirjutatud lause, mille sõnade esimestest tähtedest tuli kokku õp. Sirje Volmeri perekonna nimi. See oli vihjeks, kus järgmine punkt asub. Teine punkt asus neljandal korrusel ajaloo klasside juures. 

Lahendus käes ja naeratus näol (JaneK)

Kolmas punkt toimus kehalise õpetajate ruumi juures, sellest ka eelmise ülesande vastus VOLMER. Punktis mängiti mängu ’’Suck and blow’’, mis kujutas endast seda, et üks mängija hoiab kaarti oma suu vastas, tõmmates ise suu kaudu õhku sisse, nii püsib kaart suul. Teine peab samal meetodil eelmise huultelt kaardi kätte saama.

Mäng Suck and blow (JaneK)

Neljas punkt asus aulas, kus esmalt tuli teha kas mõni harjutus, mille abituriendid ette näitasid, või mõne muu ülesande, näiteks moeshow. See järel tuli toolide alt otsida numbrit, mis juhatas järgmisesse punkti. 

Harjutused neljandas punktis (JaneK)

Viiendas punktis seoti õpilasele külge porgand, mis rippus selja tagant alla ja millega pidi edasi lükkama palli, kuni ületati finišijoon. Ülesanne näis kerge, kuid seda täita oli äärmiselt keeruline, kuna käsi ei tohtinud kasutada, jalgu samuti mitte. Kehaga tuli nööri otsas rippuvat porgandit liigutada nii, et pall saaks sisse piisava hoo.  Ülesannet täideti neljandal korrusel eesti keele klasside juures. 

Porgandiga ülesanne (JaneK)

Kuues punkt viidi läbi õpetaja Silla klassis. Mängiti lauamängu Alias. 

Iga meeskonna kaaslane andis endast parima, et kõik seletust mõistaksid (JaneK)

Seitsmes punkt toimus kolmandal korrusel matemaatika klasside juures. Kaks meeskonna kaaslast pidid pugema kilekotti, ja hüppama sellega mõned meetrid ja teised 4 pidid paaris nägude vahel hoidma õhupalli ja samuti liikuma finišijooneni. 

                           
Kahekesi kilekotis(JaneK)



Kaheksas punkt toimus esimesel korrusel ja ülesandeks oli ninaga kartuli lükkamine. Nalja oli kõigil nabani! 
Kartuli lükkamine ninaga osutus raskemaks kui arvati (JaneK)


Orienteerumise võitis 10.b klass. Ja üleüldiseks võitjaks kujunes samuti 10B. Auhinnaks said õpilased kilekoti, milles olid hambahari, sai ja kommid.

Algas valmistumine lõputseremooniaks, kus loeti ette vanne, mis koosnes lubadustest õpetajatele ja käskudest jumala, ehk abituriendi ees. Sellele eelnesid abiturientide soovitused, kuidas gümnaasiumis hakkama saada, mille olid koostanud 2014.aastal lõpetanud abituriendid. Anti välja ka tõutunnistused. Rebased lubasid pühalikult, et ei levita tahtlikult koolis kirpe, seega tulev aasta on  loodetavasti õpilastele kirbuvaba. 


Rebased andmas vannet (JaneK)

No comments: