VAATAMISED

Sunday, April 5, 2015

Lühifilmide esilinastus „Kas sul on midagi öelda ?!“

1.aprillil kell 19.00 toimus kinos Artis 10. klasside praktilise meedia õpilaste lühifilmide esilinastus „Kas sul on midagi öelda ?!“
Üritus sai teoks praktilise meedia õpilaste juhendaja, õpetaja ja režissöör Eik Tammemäe ettevõtmisel. Filmide kaudu toodi vaatajani tänapäeva noorte igapäevaelu – rõõmud, mured, probleemid, fantaasia ja huumor. Esilinastusele olid kutsutud 10. klasside õpetajad, kooli juhtkond, filmide autorite klassikaaslased, pereliikmed, sõbrad ning filmindusega seotud külalised.
Filmid valmisid järgmistelt õpilastelt: Anette Kasemägi, Mark Gurov, Trevor Kokk, Kadri Ustav, Maria Dolgova, Mirjam Tamm, Jaan Erik Paas, Anette Piirsalu, Randel Suurkask, anu Marjan Lattik, Joonas Liivrand, Cari Aluoja, Tanel kindlam, Kersti-Brendan Klock, Mai-Liis Meriloo, Lauri Aru, Britta Liias, Kenneth-Marten Jaanus, Merilin Melts, Anett Klettenberg, Annabel Mägi, Hanna Lang, Rene Piiriselg, Gerli Kaselaid, Elisabeth Viilas, Hanna-Filippa Simenson, Kristofer Kirss, Andres-Hardi Ormus, Nicole Winona Mikli, Sandra Nigulis, Tamur Viidalepp, Martin Piir, Ragnar Võsa, Andrei Toštilin, Iris Maria Übner, Reimo Remand.
Tutvume lühidalt õpilasi juhendanud režissöör Eik Tammemäe tööga.

Kui kaua olete filmide tegemisega tegelenud? Mis ajendas teid selle erialaga tegelema?
Olen filmiga umbes 10 aastat tegelenud, sellest 6 aastat olen õppinud Balti Filmi- ja Meediakoolis režiid. Ega miski ei ajendagi otseselt sellega tegelema, see on lihtsalt kirg ja tahe koguaeg midagi teistele näidata / öelda.

Kuidas sündis koostöö Tallinna Lilleküla Gümnaasiumi õpilastega? Kui kaua on see koostöö kestnud?
Eelmine Filmi ja Meedia õpetaja lahkus ja küsis, et kas ma tahaksin õpetaja ametit proovida. Kuna mulle uued ja huvitavad kogemused meeldivad, siis võtsin selle rõõmuga vastu. Ma töötan siin esimest õppeaastat.

Kuna filmiprogramm „Kas sul on midagi öelda“ valmis suure hulga õpilaste koostöö tulemusena, siis missugused olid rõhuasetused filmi valmimise käigus? Oli see operaatoritöö, tegelaste karakterite väljatoomine või heliline taust?
Kui on hea lugu, siis tuleb ka hea film.

Missuguseid elamusi kogesite koostöös noortega?
See oleneb õpilastest, mõned on aktiivsed ja tahavad teha, siis on lihtne, aga mõndasid peab tagant utsitama, et nad laiskusest üle saaksid.
Millised oli teie jaoks olulisemad momendid filmi loomise protsessi käigus?
Kõik on oluline ja kõik peab olema põhjendatud.

Kuidas hindate valminud töö tulemust?
Neid filme ei saa kuidagi hinnata, sest need on alles esimesed tööd. Hinnata saab laiskust ja usinust, aga üldjuhul olen rahul, sest need peegeldavad noorte inimeste maailma.

Kui hinnata kriitiliselt valminud 34 lühifilmi  tehnilist poolt, siis kui suure protsendi puhul antud filmide hulgas täheldate juba professionaalse režissööritöö ilminguid?
See ei ole üldse oluline praegu. Tehniline oskus tuleb ajaga. Praegu on heameel, et on mida öelda.

Kas antud filmidest kannab igaüks oma sõnumit, mida noorteni tuua soovitakse või ühendab neid filme mingi üleüldine sõnum?
Nii nagu õpilased on erinevad, nii on ka nende filmid ja sõnumid erinevad. Ühendab see, et need on tegijate esimesed filmid, et nad kõik käivad 10- ndates klassides ja neil kõigil on midagi öelda.
Milline see oleks? / millised need oleksid?
Eks see kõik peegeldab meie ajastut.

Kas antud lühifilmidest sai mõnest Teie lemmik? Kui sai, siis missugune film ja millepärast?
Ei ole lemmikut, kõik õpilased on indiviidid ja isiksused. Meil on sõnavabadus, kõigil on õigus oma arvamusele ja võimalus ennast väljendada. Nautisin kõiki filme.

Uurime õpilaste mõtteid seoses valminud lühifilmidega.

Mis motiveeris filmide tegemisel?
Mark Gurov, 10.r: Mind motiveeris see, et minu poolt edastatav mõte jõuaks vaatajani.
Sandra Nigulis, 10.b: Ilmselt motiveeris meie meedia õpetaja Eik Tammemäe sõbralikkus ja tema antud väga huvitavad ainetunnid.
Nicole Mikli ,10.b: Kuna see oli kodutööks, siis pidi selle ära tegema. Kui antud töö oleks olnud vabatahtlik, siis arvatavasti poleks ma osalenud.
Maria Dolgova, 10.r: Kuna antud ülesanne tuli täita meie õppekava kohustusliku osana, siis pidin selle ära tegema ja kõige rohkem motiveeris mind hea hinde saamine. Samas oleksin ka vabatahtlikultselle ülesande täitnud.
Milliseid takistusi kogesid filmi tegemisel?
Iris Maria Übner, 10.r: Väga hästi läks. Tegelikult ei olnudki erilisi takistusi, kõik kulges sujuvalt ja polnud vaja ka palju kordi ühte kaadrit läbi teha.
 Mark Gurov, 10.r: Suurimaks takistuseks oli aeg ja Eestimaa ilm.
Nicole Mikli, 10.b: Raskused olid aja planeerimisega ja kõige ning kõigiga arvestamisega. Keeruline oli leida sellist aega, et kõik saaksid samal ajal kohale tulla.
Maria Dolgova, 10.r: Näitlejate kokkusaamine oli väga raske, tähtaegadest kinni pidada oli raske ning ilm segas meie tööd.
Milline oli sinu roll filmi valmimisel?
Iris Maria Übner, 10.r: Ma tegin filmi.
Mark Gurov, 10.r: Ma olin ühtlasi stsenarist, režissöör ja operaator.
Sandra Nigulis, 10.b: Osalesin kahes filmis. Ühes filmis olin kõrvalosatäitja ja osalesin massistseenis, teises filmis, Anette Kasemägi filmis “Vale”, olin peaosatäitja.
Maria Dolgova, 10.r: Osalesin kahes filmis. Ühes filmis olin stsenarist ja režissöör, teises filmis tegin montaažitööd. See polnud eriti raske, sest mul on hästi lollikindel monteerimisprogramm ja selle kasutamine ei võtnud palju jõupingutust.
Missugune filmidest kõige rohkem meeldis?
Iris Maria Übner, 10.r: Mulle meeldis kõige rohkem Mai- Liis Meriloo film „Konts“. See oli selline mõnus, lühike ja naljakas. Kõige muljetavaldavam oli aga Tamur Viidalepa filmi „Õnnetu armastus“ stsenaarium.
Sandra Nigulis, 10.b: Ilmselt Reimo Reimandi film, kuna see oli päris reaalne. See tuli tal lihtsalt väga hästi välja.
Nicole Mikli, 10.b: Mulle meeldis Anette Kasemäe film „Vale“, sest see oli naljakas.
Maria Dolgova, 10.r: Mulle meeldisid kõige rohkem Reimo Reimandi „Dimo kooliseiklus“ ja Randel Suurkase „ Arusaamatus“.  Need olid lõbusad ja tabavalt tehtud filmid.
Mark Gurov, 10.r: Minu lemmikuks sai Kristofer Kirsi  ja Andres-Hardi Ormuse „Palgamõrvar“, sest see oli selline tore ja naljakas ning seda vaadates sai palju naerda.
Kas jäid enda tehtud tööga rahule ja sellega kuidas sa ekraanil välja nägid?
Iris Maria Übner, 10.r: Jäin väga rahule. Olime tööd tehes pigem iseseisvad, kuid abi saime ka juhendaja suunamisest. See oli väga huvitav kogemus, soovitan kõigil proovida.
Mark Gurov, 10.r: Töö käigus andis õpetaja nõu ja juhtis tähelepanu tehtud vigadele, seega õpetajast oli ikka väga palju abi. Film tuli välja ja töötas nii nagu ma lootsin, kuid oleks võinud ka paremini teha.
Sandra Nigulis, 10.b: Jah jäin enda tehtud tööga rahule ja end oli ekraanilt kena vaadata.
Nicole Mikli, 10.b: Jäin tegelikult hästi rahule. Näitlemine ja rolli sisse elamine oli raske ning ennast oli veidi imelik kõrvalt vaadata.
Maria Dolgova, 10.r: Jah, kuna ma pingutasin filmi tegemise nimel päris palju ja tegin filmi enda nägemuse järgi, siis see ka meeldib mulle. Õnneks tuli kõik väga ilusasti välja.
 
(Emily-HestiaT)

(Emily-HestiaT)

(Emily-HestiaT)


 
(Emily-HestiaT)






No comments: