VAATAMISED

Sunday, May 24, 2015

Eksamiteteemaline intervjuu põhikooli lõpetajatega

Käes on järjekordne õppeaasta lõpp ja paljudele õpilastele tähendab see ka viimaseid pingutusi eksamitel. Koolis on juba viimased kuu aega tunda ärevat õhkkonda, kuna abituriendid ja põhikooli lõpetajad peavad tegema riigieksameid. Põhikooli lõpetamine on elus üks tähtsaid sündmusi, kuna siis peavad õpilased ise valikuid tegema, millises suunas edasi liikuda elus. Küsisime, mida arvavad Tallinna Lilleküla Gümnaasiumi kaks 9. klassi õpilast Jürgen ja Johan eksamitest ja edaspidisest kooliteest.

Kas olete valmistunud eksamiteks?

Johan: Olen valmistunud, koolis õppides.
Jürgen: Mina ei valmistu eksamiteks väga, aga oleneb muidugi ka eksamist.


Kas kardate eksameid? Millises eksamiaines tunnete end kõige paremini?

Johan: Ei karda üldse, ma tahaks need kasvõi juba homme ära teha, kõige mugavamalt tunnen ennast eesti keeles.
Jürgen: Ei karda ühtegi eksamit, ma arvan, et kõige tugevam olen matemaatikas, kuna seal on mul hinded kõige paremad, võrreldes teiste eksamiainetega.


Kas kogu see eksamite periood tekitab närvilisust ja stressi?

Johan: Ei tekita, pingeid tekitas rohkem katsete periood. Eksamitele minnes tunnen ennast kidlalt ja ei pea neid väga tähtsateks.
Jürgen: Eksamid ei tekita minule üldse pinget ega stressi.


Tavaliselt vanemad elavad seda perioodi rohkem üle kui lapsed, kas sinu vanemad muretsevad rohkem kui sina ise?

Johan: Mu isa muretseb vahel küll, et kas mul ikka kõik selge ja korras, aga muidu sellist ranget korda mul ei ole ja mu vanemad teavad, et ma suudan eksamid ära teha.
Jürgen: Ei usu, et mu vanemad muretsevad rohkem kui mina. Vanemad on mul pigem mõistlikud ja lasevad minul ise rahulikult tegeleda ja mõtiskleda.


Millised on plaanid pärast eksameid, kas vahetad kooli?

Johan: Plaanin jääda Tallinna Lilleküla Gümnaasiumisse humanitaarsuunda.
Jürgen: Pärast eksameid naudin suve ja kui suvi läbi, siis õpin juba uues koolis, mille nimi on Tallinna Polütehnikum.

Soovime A3 meedia grupi poolt neile ja kõigile teistele eksamite tegijatele palju edu ning mõnusat suve!

No comments: