VAATAMISED

Friday, May 8, 2015

DanceAct tantsustuudio treeneriga viidi läbi huvitav intervjuu

Ragne Asejev on DanceAct tantsustuudio treener, kes õpetab cheerleaders&show ja hiphop tantsustiile. Meie meediarühm soovis teha temaga intervjuud, et saada teada tantsija ja treeneri elust ja ehk motiveerida kedagi minema tantsima või üleüldse tegema mingit trenni.


Kui vanalt hakkasid tantsima?
Alustasin tantsimist 14-aastaselt.
Miks valisid just tantsimise? Mis viis sind selle juurde?
Tantsimine loob postiivseid emotsioone, võimalus ennast väljendada ilma sõnadeta. Antud alaga tegelemine ei tekita kunagi rutiini, vaid pakub võimalusi ennast argipäevast välja lülitada.  Plussiks on hea füüsiline koormus.
Kas keegi oli sulle eeskujuks?
Minu treener oli mulle eeskujuks, kes motiveeris olema veelgi parem ning saavutama endale seatud eesmärke.
Kui palju aega sa kulutasid ja kulutad nüüd tantsimisele?
Tantsimine on alati olnud minu jaoks väga olulisel kohal. Olid ajad, kui käisin trennis kaks korda päevas, nüüd, olles ise treener, on mul 8 tundi nädalas. Tantsutrenn on vaid üks osa tervest treeneriks olemise protsessist, igaks korraks on oluline ettevalmistus tunniks ning enda pidev arendamine.
Kuidas suhtus su pere sinu tantsimisse?
Nad on olnud alati väga toetavad, käinud minu võistlusi ja esinemisi vaatamas.
Kas on olnud mingi eriline sündmus seoses tantsimisega, mis on jäänud väga hästi meelde?
Minu jaoks on olnud palju erilisi hetki ning sündmusi - treenimine maailmakuulsate koreograafide käe all, koolitusi Londonis ning USA-s, esinemisi Itaalias, Hispaanias ja teistes Euroopa linnades, sära oma õpilaste silmis, kui nad minu tundi tulevad.
Kas sul on tantsides juhtunud ka mõned tõsisemad vigastused?
Vigastused on kahjuks paratamatud, kuid õnneks midagi nii tõsist ei ole olnud, millega oleksin pidanud pikemalt tantsimisest eemal olema.
Kuidas sa said hakkama koolis samal ajal, kui sa tantsisid nii palju? Kas tantsimine on seganud kunagi õppimist?
Olen alati öelnud, et kes teeb palju, see jõuab palju, oluline on osata oma aega planeerida. Ma ei eita, et oli raskeid aegu, kui jõudsin trennist kell 24.00 koju ning hakkasin õppima, aga see teeb tugevamaks ning muudab iseseisvamaks. Kui sa midagi väga soovid, siis püüdle selle poole ning tee omalt poolt kõik, et saavutada see, mis on sinu jaoks oluline.
Kus ja kui kaua oled õppinud tantsimist?
Olen ennast koolitanud paljude kuulsate koreograafide ning tantsijate käe all:
Marty Kudelka ( kuulus koreograaf): Justin Timberlake, Mariah Carey, JLO, Pink, and Janet Jackson, One Direction, The Jacksons, The Backstreet Boys, JLS, Sean Kingston, Jason Durelo, and Joe Jonas (loetelus on välismaa staarid, kellega antud koreograaf on tegelnud).
Nika Kljun (kuulus koreograaf): Beyonce, Jennifer Lopez, Ne-yo, Pitbull, T-Pain, One Direction (loetelus on välismaa staarid, kellega antud koreograaf on tegelnud).
Jabbawockeez (kuulus koreograaf): 2008 aastatl krooniti nad Ameerika parimaks tantsugrupiks.
Tricia Miranda tantsija ja koreograaf, kes on teinud koostööd artistidega nagu: Britney Spears, Black Eyed Peas, Beyonce, Fergie, Destiny’s Child, JLo, Prince, Jay Z, Usher, Jamie Foxx, Will I Am.
Patrick Chen, Bam Martin, Lee Daniel jt (loetelus on välismaa staarid, kellega antud koreograaf on tegelnud).
Mis sa arvad tänapäeva Eesti tantsijate tasemest, võrreldes siis terve Euroopaga?
Eesti tantsijate tase on aastatega tublisti paranenud.
Kas sa oled osalenud tantsuvõistlustel? Kus? Kuidas läks seal?
Olen võistelnud Koolitantsul, saime tookord 2. koha. Kahjuks varasemalt ei olnud nii palju eneseteostuse võimalusi noortel kui praegu.
Kuidas sa said treeneriks?
Treeneriks sain tänu oma initsiatiivile. Avaldasin soovi tantsutrenne anda stuudios, kus ma olin tol ajaks juba 4 aastat treeninud.
Kas treeneriks olemine ongi see, mida sa tahtsid?Miks?
Treeneriks olemine on just see, mida soovisin, ja peale 10 aastat, kui olen treener olnud, ei ole kordagi pidanud oma otsust kahetsema. Iga trenn on eriline, saan oma õpilastelt jõudu ja positiivseid emotsioone.
Mida sa võiksid öelda tüdrukutele ja ka poistele, kes tahavad tantsida, aga ei julge?
Oleneb, millest see mitte julgemine tuleneb. Kui kardetakse, et ei saa hakkama või pole piisavalt hea, siis võin julgustuseks öelda, et selleks trennis käiaksegi, et õppida, areneda ja oma oskusi lihvida.
Kui mitte julgemine on tingitud enesekindluse puudumisest või kartusest teiste ees tantsida, siis tantsimine aitab ka sellest kartusest ajapikku üle saada, oluline on teha ise esimene samm. Tantsida ei saa kellegi teise pärast - vanemate soovil; sõbranna käib trennis, siis käin mina ka, soov peab tulema sinu enda seest ning olema vabatahtlik, ainult nii saad kogu loomeprotsessist rõõmu tunda ja ennast tantsumaailmale avada.

Ragne tantsimas aastal 2001

No comments: