Sul on küsimusi, vastuseid, ideid või muresid? Anna meile sellest teada! Kirjuta e-mail aadressile: ameedia2014@gmail.com
VAATAMISED
Tuesday, November 4, 2014
Thursday, October 16, 2014
Rebaste ristimine 2014
Hommikul
kell 7.30 kogunesid noored rebased aulasse, kus nendega viidi läbi
hommikuvõimlemine ja kätte anti ka riided, mida päeva jooksul oli
kohustuslik kanda.
Iga
vahetunni ajal toimus vastavalt kas väljas või sees mõni ülesande
täitmine. Näiteks 3. Ja 4. Vahetunni veetsid noored kümnendikud
värskes õhus
Veel
mõned päevad enne ristimise algust pidid noored valmistama video,
mille pealkiri oli ’’ Rebase elu Tallinna Lilleküla
Gümnaasiumis’’. Tähtajaks oli 16.oktoober ja teada anti
ülesandest juba 10. oktoobril. Video pikkuseks oli 5-10
minutit
2.
vahetunni ajal kogunesidki rebased ja abituriendid aulasse ja
vaatasid mõlema klassi videoid. Võitjaks osutus see kord 10. R
klass.
Rebased vaatamas koostatud videosid (JaneK)
Nagu
eelpool mainitud, veedeti 3.vahetund õues. Ülesandeks oli
teatejooks, mis koosnes omakorda kahest ülesandest. 1.ülesanne oli
hoida pead vastu pulka, mis on ühe otsaga maas ja teine puudutab
otsa esist ja sellises poosis keerutada 10 ringi, mis muutis nii
mõnelgi jooksusammu väga segamini, siis joosta tormikiirusel umbes
10 meetri kaugusel oleva rõnga juurde. 2. Ülesanne oli teha ringi
sees 5 kükki ja siis tagasi joosta ning anda teatepulk järgmisele
meeskonna kaaslasele.
Teatevõistlus (KätlinR)
Ka
4.vahetunnil hingati karget kodumaa õhku. See kord pidid
noorukid otsima kinni seotud silmadega klotsi, juhendajateks olid oma
klassi liikmed.
5.vahetunni
ajal said näljased rebased oma kõhud täis süüa, et järgmisel
ülesandel oleks mõte värske ja keha valmis.
6.
vahetund veedeti juba siseruumides, nimelt võimlas. Klassikaaslastel
olid käed paari kaupa kokku teibitud ning mängiti korvpalli.
Ülesanne oli keeruline ja nõudis kahe inimese vahelist koostööd.
Lõpuks jäi seis 2-2.
Paarilisega korvpallimäng (JaneK)
Rõõm järjekordse punkti üle (JaneK)
Kuna 10.B
klassil lõppes koolipäev 6.tunniga siis nende päev rebasena jätkus
aulas, mängides erinevaid mänge. Näiteks limbot, mille võitis
Reimo 10.B klassist.
Rebane Reimo liikumas võidu poole (JaneK)
Huvitav
mäng oli ka laulu ümisemine, kus ühele õpilasele pannakse pähe
kõrvaklapid, millest kostub ainult temale muusika ning ta peab seda
ümisema ja klassikaaslased peavad loo ära arvama. Võis ka laulda,
mis tegi ülesanne mõnevõrra kergemaks. Mängiti ka
toolimängu, kus muusika saatel tuleb käia ümber toolide ja muusika
katkedes tuleb leida endale kiiresti ringist tool, kes hiljaks jääb,
see ilma on. Selle mängu võitis Kõue 10.B klassist.
Rebased jahtimas viimast tooli (JaneK)
Ka mängudes esineb viperusi (JaneK)
Kui
10.R klassil tunnid läbi said, kogunesid kõik aulasse, kust algas
orienteerumine. Õpilased jagati gruppidesse ning erinevad grupid
liikusid erinevatesse punktidesse, seega punktide läbimise järjekord
oli igal grupil erinev.
Punkte
oli kokku kaheksa.
Esimeses
punktis pidid meeskonnad lahendama matemaatika ülesandeid,
kasutamata kalkulaatorit või muud abivahendit. Punkt asus
raamatukogu juures, kuid mõni rühm arvas, et raamatukogus ja suure
tuhinaga kihutati punktist mööda.
Rebased lahendamas matemaatika ülesannet (JaneK)
Teises
punktis murti pead nuputamisharjutuse kallal. Paberile
oli kirjutatud lause, mille sõnade esimestest tähtedest tuli kokku
õp. Sirje Volmeri perekonna nimi. See oli vihjeks, kus järgmine
punkt asub. Teine punkt asus neljandal korrusel ajaloo
klasside juures.
Lahendus käes ja naeratus näol (JaneK)
Kolmas punkt toimus kehalise õpetajate ruumi juures, sellest
ka eelmise ülesande vastus VOLMER. Punktis mängiti mängu ’’Suck and blow’’, mis
kujutas endast seda, et üks mängija hoiab kaarti oma suu vastas, tõmmates ise
suu kaudu õhku sisse, nii püsib kaart suul. Teine peab samal meetodil eelmise
huultelt kaardi kätte saama.
Mäng Suck and blow (JaneK)
Neljas
punkt asus aulas, kus esmalt tuli teha kas mõni harjutus, mille
abituriendid ette näitasid, või mõne muu ülesande,
näiteks moeshow. See järel tuli toolide alt otsida numbrit,
mis juhatas järgmisesse punkti.
Harjutused neljandas punktis (JaneK)
Viiendas
punktis seoti õpilasele külge porgand, mis rippus selja tagant alla
ja millega pidi edasi lükkama palli, kuni ületati finišijoon.
Ülesanne näis kerge, kuid seda täita oli äärmiselt keeruline,
kuna käsi ei tohtinud kasutada, jalgu samuti mitte. Kehaga tuli
nööri otsas rippuvat porgandit liigutada nii, et pall saaks sisse
piisava hoo. Ülesannet täideti neljandal korrusel eesti keele
klasside juures.
Porgandiga ülesanne (JaneK)
Kuues
punkt viidi läbi õpetaja Silla klassis. Mängiti lauamängu Alias.
Iga meeskonna kaaslane andis endast parima, et kõik seletust mõistaksid (JaneK)
Seitsmes
punkt toimus kolmandal korrusel matemaatika klasside juures. Kaks
meeskonna kaaslast pidid pugema kilekotti, ja hüppama sellega mõned
meetrid ja teised 4 pidid paaris nägude vahel hoidma õhupalli ja
samuti liikuma finišijooneni.
Kahekesi kilekotis(JaneK)
Kaheksas
punkt toimus esimesel korrusel ja ülesandeks oli ninaga kartuli
lükkamine. Nalja oli kõigil nabani!
Kartuli lükkamine ninaga osutus raskemaks kui arvati (JaneK)
Orienteerumise
võitis 10.b klass. Ja üleüldiseks võitjaks kujunes samuti 10B.
Auhinnaks said õpilased kilekoti, milles olid hambahari, sai ja
kommid.
Algas valmistumine lõputseremooniaks, kus loeti ette vanne, mis koosnes lubadustest õpetajatele ja käskudest jumala, ehk abituriendi ees. Sellele eelnesid abiturientide soovitused, kuidas gümnaasiumis hakkama saada, mille olid koostanud 2014.aastal lõpetanud abituriendid. Anti välja ka tõutunnistused. Rebased lubasid pühalikult, et ei levita tahtlikult koolis kirpe, seega tulev aasta on loodetavasti õpilastele kirbuvaba.
Rebased andmas vannet (JaneK)
Toimus tore sügisene võileivalaat
16.
oktoobril toimus teise, kolmanda ja neljanda vahetunni ajal
0-korrusel võileivalaat.
Tublideks müüjateks olid 1.-6. klasside õpilased, kes olid valmistanud väga huvitava kujundusega võileibu - osadel oli kujutatud kasse, osadel jällegi "Angry Birdi".
Lisaks võileibadele oli müügil ka kooke, vahvleid, muffineid ja muid maiustusi.
Iga vahetund oli ostjaid väga palju ning terve korrus oli rahvast pungil täis.
![]() |
Fotograaf: JaneK |
Wednesday, October 15, 2014
Algklassides käis külas Prügihunt
14.-15.
oktoober toimusid aulas algklassidele prügiteemalised tunnid.
Lastega käisid rääkimas keskkonnaametist Riina ja tema kaaslane prügihunt.
Tunni alguses uuriti lastelt, mida nad prügist ja selle sorteerimisest teavad. Laste teadmised olid päris head ja õigeid vastuseid hõigati kiiresti.
Räägiti
ka ohtlikest jäätmetest.
Lastele anti võimalus oma teadmisi praktiseerida, lastes neil sorteerida prügi nelja erinevasse prügikasti.
Lastele anti võimalus oma teadmisi praktiseerida, lastes neil sorteerida prügi nelja erinevasse prügikasti.
![]() |
Fotograaf: Keidi-RiinU |
Monday, October 13, 2014
Kooli jalgpallitiim saavutas kolmanda koha!
Meie
gümnaasiumi jalgpallimeeskond võitis Tallinna koolinoorte
meistrivõistlustel jalgpallis kolmanda koha.
Poisid mängisid kokku 9 mängu, millest 6 mängu nad võitsid, 1 jäi viiki ning 2 kaotasid. Viimased ehk otsustavad mängud toimusid Prantsuse Lütseumi (4:1) ning Tallinna Reaalkooli (2:0) vastu, tänu millele võideti pronksmedalid.
Võistkonda kuulusid Kennet S., Giacomo P., Rasmus M., Jaanus M., Joosep R. Janar A., Kevin T., Hardi Harold S., Ralf P., Erik H., Oskar A., Silver R., Oliver K., Andres D. ja Karl Raimond T. Juhendajaks oli poiste kehalise kasvatuse õpetaja Meelis Rum.
Kokku osales koolinoorte meistrivõistlustel 38 meeskonda.
![]() |
Fotograaf: Meelis Rum |
Sunday, October 12, 2014
Kultuuriminister Urve Tiidus külastas kooli
Teisipäeval,
7.oktoobril esimese tunni ajal käis kultuuriminister Urve Tiidus
kohtumas gümnaasiumiõpilastega.
Tundi
viisid läbi 11.R klassis käivad Anita Kimber ja Julia Krohn.
Kultuuriminister
rääkis avalikust esinemisest, kehakeelest ning iseendast. Jutu
algatuseks andis ta hea õpetuse, kuidas käituda, kui on vaja
esineda suure rahvamassi ees - esimesed 15 minutit võib lüüa
sarmiga, aga pärast peab näitama teadmisi.
Urve
Tiiduse koolitee algas Rapla väikeses algkoolis, peale seda Tallinna
21. Koolis ning Ülikoolis käis ta Tartus, kus õppis filoloogiat
ning inglise kirjandust.
Urve
Tiidus on töötanud pikalt televisioonis, teinud lastesaateid ning
tervise edendamise saateid südame tervise kohta. Samuti on ta olnud
uudistesaate ankus ning Kuressaare linnapea.
Nüüdseks
on Urve Tiidus 10 kuud olnud kultuuriministri ametikohal.
Julial
ja Anital olid ette valmistatud ka mõned küsimused ning ka publiku
seast hõigati mõni.
Miks
lõppes karjäär televisioonis?
-
Kolisin Saaremaale ja töötasin seal ning vahetustega Tallinnas tööl käimine oli väsitav. Teiseks, televisioon on noorte ja auahnete inimeste koht, telekarjäär ei kesta eluaeg.
Millisele
inimesele sobib ministriamet?
-
Eeldused: mälu peab olema hea, sest info maht on väga suur. Isikuomadustest tooksin välja selle, et peab olema hea läbirääkimisvõime ja oskus inimestega suhelda.
Urve
Tiidus uuris publiku käest, millised on noorte sugted spordi, teatri
ja muude kultuurialadega. Selgus, et sporti teevad paljud ja ka
teatrit külastab tihedalt suur osa publikust.
Lõpetuseks
mainis kultuuriminister, et noored inimesed tuleb varakult teatri
juurde suunata.
Turvaline koolitee
7.
oktoobril neljanda tunni ajal käis 1.C klassis liiklusohutusest
rääkimas Lääne-Harju politseijaoskonna töötaja Siiri Lepa.
Õpilastelt
küsiti, kuidas keegi kooli läheb või koolist tuleb. Võeti läbi
tähtsamad liiklusmärgid ning räägiti, kuidas ületada
ülekäigurada. Samuti korrati üle ka valgusfoor-millise tulega
tohib ületada teed ja millisega mitte. Mängiti valgusfoorimängu.
Räägiti, kus kanda helkurit ja hoiatati tänava peal kõrvaklappide
kandmise eest.
Lõpetuseks
vaatasid mudilased õppefilmi liikluses käitumise kohta.
![]() |
Fotograaf: Keidi-RiinU |
Friday, October 10, 2014
Higi ja pisarad ehk riigikaitse laager 2014
Esimesel
päeval jagati meile kätte varustus, mis koosnes
telgist,seljakotist, mis käis rakmete külge, katelokist ja
söögiriistadest ning lisaks veel kuub, mida pidime kandma
kõikidel rivistustel ning muudel väljakutsetel, näiteks
järgnevatel päevadel ees olevatel ülesannetel. Komplekti
kuulus ka rätik, mida pidime kasutama, kui esmaabivahendit, kui
peaks juhtuma õnnetus ja keegi saab viga. See jäi
meile mälestuseks. Edasi moodustati meist jaod,
mis koosnesid 17 või 18 inimesest. Püstitasime telgi
ning suundusime rivistusele, millele järgnes õhtusöök. Toit
oli maitsev ning kõht sai täis. Lõunaks me süüa ei
saanud, kuna tegevust oli palju. Kõht täis ja tuju hea
pakuti meile võimalust vaadata huvitavat filmi, kuidas
Eesti sõdurid Afganistanis hakkama saavad ja millega nad
seal tegelevad. Kommentaare oli kogutud ka sõdurite
lähedastelt, kes kõik väljendasid sõnadega oma hirmu ja
tegelikult kurba meelt, et ei saa endale kalli inimesega koos
olla. Peale filmi suundusid kõik oma telkidesse ning
valmistusid öörahuks. Jaod, kes tegelesid kõige muuga,
peale magamise said karistusi
ja ilmselt sai neid tunda iga jagu. Karistusteks
olid näiteks heina seesroomamine ning palju jooksmist unise ja
väsinuna.
Hommikul oli äratus kell 7 ning rivistus juba 7.30. Selle pooltunni jooksul pidi sooritama hügieenitoimingud ning olema valmis koolitusteks. Päevas toimus 9 koolitust. Õppisime näiteks käemärke ning liikumisviise, sidevahendeid, esmaabi, topograafiat, maskeerimist ning isegi kuidas käepäraste vahenditega endale katus pea kohale saada ööseks. Pidime ka panema kiiresti kokku oma kogu varustuse, ehk magamiskotid ja riided. Võtsime need kaasa ning jooksime karjääris liiva sees. Õpilased, kes olid mingil määral vigastatud täitsid ülesandeid kergemal moel, ehk peitsid end metsa, aga teised andsid jalgadele valu ja hiljem otsisid haavatuid.. Koolituste vahel pakuti lõunat, mis maitses hästi. Kui koolitused läbi said toimus rivistus ning edasi läksime juba õhtusööki sööma, millele järgnes jällegi film. Seekord pakuti uudistamiseks vanu filme esimesest maailma sõjast ja kuidas koolitati sõdureid sõjakoolis kunagi ammu. Hiljem naelutas meid ekraani ette ka ’’Malev’’, mis on alati naljakas ja toob ka kõige tõsisemale mehele naeru suule. Filmile järgnes võimalus minna sauna ja paljud seda ka kasutasid. Teised valmistasid ette ahju tuld, et öösel oleks soe magada. Nii mõnelgi jaol oli ahju kütmisega tõsiseid probleeme ning magati ja üpris jahedates tingimustes, mille tingisid tavaliselt halvasti valitud puud, mis olid märjad ja ei võtnud tuld. Kui üldse ei saadud ahju põlema, tulid appi instruktorid, kes tegid tule valmis, aga edasi pidid jao liikmed ise kütmisega hakkama saama. Taas said karistada õpilased, kes ei pidanud kinni korrast ning lärmasid peale 23.00i.
Hommikul oli äratus kell 7 ning rivistus juba 7.30. Selle pooltunni jooksul pidi sooritama hügieenitoimingud ning olema valmis koolitusteks. Päevas toimus 9 koolitust. Õppisime näiteks käemärke ning liikumisviise, sidevahendeid, esmaabi, topograafiat, maskeerimist ning isegi kuidas käepäraste vahenditega endale katus pea kohale saada ööseks. Pidime ka panema kiiresti kokku oma kogu varustuse, ehk magamiskotid ja riided. Võtsime need kaasa ning jooksime karjääris liiva sees. Õpilased, kes olid mingil määral vigastatud täitsid ülesandeid kergemal moel, ehk peitsid end metsa, aga teised andsid jalgadele valu ja hiljem otsisid haavatuid.. Koolituste vahel pakuti lõunat, mis maitses hästi. Kui koolitused läbi said toimus rivistus ning edasi läksime juba õhtusööki sööma, millele järgnes jällegi film. Seekord pakuti uudistamiseks vanu filme esimesest maailma sõjast ja kuidas koolitati sõdureid sõjakoolis kunagi ammu. Hiljem naelutas meid ekraani ette ka ’’Malev’’, mis on alati naljakas ja toob ka kõige tõsisemale mehele naeru suule. Filmile järgnes võimalus minna sauna ja paljud seda ka kasutasid. Teised valmistasid ette ahju tuld, et öösel oleks soe magada. Nii mõnelgi jaol oli ahju kütmisega tõsiseid probleeme ning magati ja üpris jahedates tingimustes, mille tingisid tavaliselt halvasti valitud puud, mis olid märjad ja ei võtnud tuld. Kui üldse ei saadud ahju põlema, tulid appi instruktorid, kes tegid tule valmis, aga edasi pidid jao liikmed ise kütmisega hakkama saama. Taas said karistada õpilased, kes ei pidanud kinni korrast ning lärmasid peale 23.00i.
Kolmas
päev oli väga huvitav, kuna tutvusime masinatega, mida kasutatakse
sõjaolukorras transpordiks ning ka sõdimiseks. Saime ka sõita
erinevate autodega, soomukitega ning teiste masinatega. Pea kõigi
sõiduriistade rooli oli võimalik ka ise keerata. Kahte c-kategooria
autot pidime juhtima, et tunnet kätte saada. Instruktor oli abiks
ning kõik said hakkama, isegi kui hirm oli nahas ja käed
värisesid. Sõidukite kõrvalt tegelesime
ka airsoft relvadega. Õppisime mida teha, kui tekib
varitsusele sattudes olukord, mis tähendab, et mida teha kui
vaenlane ootamatult ründab, kui meeskond peab oma valduste üle
valvet. Lõuna maitses taaskord suurepäraselt ja samuti õhtusöök.
Filmi asemel kogunesime vaatama lõket ning üks instruktoritest
mängis ka lõõtspilli. Soovijad said ka sauna minna. Õhtune kord
oli kõik nagu eelnevatel päevadel. Kahjuks oli sellel õhtul lärm
suurem ning karistuski karmim. Mitu jagu pidid roomama vihmast
märjaks saanud heinas ning tegema kukerpalle. Tagasi telki
minnes oli kõik vaikne ja keegi ei teinud piiksu ka.
Viimasel
hommikul ärkasime kell 5 ja 5.30 istusime autodesse ning meid viidi
metsa, anti kaart ja kompass ning me pidime orienteeruma, läbides
erinevaid punkte. Eksiti ära ja leiti taas tee üles. Mõned jaod
toodi laagriplatsile tagasi autodega, mõni jõudis omal jalal, mõni
tuli koos instruktoritega marsisammul.
Tagasi jõudes pakiti kokku oma isiklik varustus, anti tagasi saadud varustus ja sõideti koju.
Tagasi mõeldes peitus instruktorite kurjade ja karmide häälte taga väga head inimesed, kes on toredad, vaimukad ja rõõmsameelsed. Kahju oli lahkuda ja kindlasti andsid just nemad meil edaspidiseks meeletule hea ning meeldejääva kogemuse ning tänu nendele ilmselt suudame me saada hakkama palju rohkemates olukordades ja hinnata kodus olevat luksust.
Tagasi jõudes pakiti kokku oma isiklik varustus, anti tagasi saadud varustus ja sõideti koju.
Tagasi mõeldes peitus instruktorite kurjade ja karmide häälte taga väga head inimesed, kes on toredad, vaimukad ja rõõmsameelsed. Kahju oli lahkuda ja kindlasti andsid just nemad meil edaspidiseks meeletule hea ning meeldejääva kogemuse ning tänu nendele ilmselt suudame me saada hakkama palju rohkemates olukordades ja hinnata kodus olevat luksust.
Subscribe to:
Posts (Atom)